Komunikat Gminny

ZGŁOSZENIE ODCZYTU WODOMIERZA

Urząd Gminy Poświętne informuje, że w związku z zakończeniem kwartału, należy zgłosić stan wodomierza na dzień 31 marca 2021 r. Stan wodomierza można podać sms-em (imię, nazwisko, miejscowość, nr domu, stan licznika) pod numerem tel.: 515 508 731 lub na adres e-mail: suw@ugposwietne.pl, a także poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie gminy pod adresem:

Uwaga !!! Czasowa zmiana lokalizacji parkingu przy Szpitalu Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Wołominie

Informujemy, że w dniu 18 marca (czwartek) nastąpi wprowadzenie na budowę wykonawcy rozbudowy parkingu przy Szpital Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Wołominie. 
W związku z powyższym w tym dniu nastąpi zmiana organizacji ruchu i całkowite zamknięcie dla ruchu kołowego dotychczasowego parkingu. Dla potrzeb pacjentów i osób odwiedzających, uruchomiony zostanie tymczasowy parking od strony ul. Parkowej. 

Zakres prac obejmuje przebudowę parkingu w tym budowę nowych miejsc postojowych dla pojazdów osobowych, budowę drogi dojazdowej obsługującej wjazd na parking i szpital, perony postojowej dla autobusów, odwodnienie parkingu, oświetlenie parkingu oraz budowę nowej zatoki autobusowej przy ul. Gdyńskiej, wraz z nowymi nasadzeniami drzew w obrębie parkingu. Koszt inwestycji wynosi 1,8 mln złotych, a jej zakończenie zaplanowane jest końca sierpnia br.

Od 15 marca Mazowsze z zaostrzonymi zasadami bezpieczeństwa

OD PONIEDZIAŁKU 15 MARCA 2021 ROKU SWOJĄ DZIAŁALNOŚĆ MUSZĄ ZAWIESIĆ:
• baseny (wyjątkiem są baseny w podmiotach wykonujących działalność leczniczą i dla członków kadry narodowej);
• sauny, solaria, łaźnie tureckie, salony odchudzające, kasyna
• hotele (wyjątkiem są m.in. hotele robotnicze, a także noclegi świadczone w ramach podróży służbowych – dokładny katalog wyjątków wraz z wymaganym potwierdzeniem odbywania podróży służbowej znajdzie się w rozporządzeniu);
• galerie handlowe – z wyjątkiem m.in.: sklepów spożywczych, aptek i drogerii, salonów prasowych, księgarni, sklepów zoologicznych i z artykułami budowlanymi. W galeriach handlowych nadal będą mogły działać m.in. usługi fryzjerskie, optyczne, bankowe, pralnie.
• teatry, muzea, galerie sztuki (możliwa jest jednak organizacja prób i ćwiczeń, a także wydarzeń online);
• kina (zakaz projekcji filmów dotyczy również domów i ośrodków kultury);
• stoki narciarskie
• kluby fitness i siłownie
• obiekty sportowe (mogą działać wyłącznie na potrzeby sportu zawodowego i bez udziału publiczności).

Ważne! Od 15 marca lekcje w klasach I-III będą funkcjonować w trybie mieszanym, czyli hybrydowym. Część uczniów danej szkoły będzie mogła uczyć się stacjonarnie, a część – zdalnie.

Źródło: Serwis Rzeczpospolitej Polskiej (link do artykułu)

Numer konta za odpady komunalne

Szanowni Mieszańcy Gminy Poświętne

Zgodnie z art. 6r ust. 1ab Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 roku (t.j. Dz. U z 2020 r. poz. 1439 ze zm.) ustawodawca nałożył na gminy obowiązek wyodrębnienia rachunku bankowego, na którym gromadzone będą środki pochodzące z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Od 1 stycznia 2021 roku opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy wpłacać na konto bankowe o numerze:

71  9226   0005   0030   0588   2000  0490

W związku z powyższym  prosimy, aby wpłaty za odpady komunalne dokonywane były wyłącznie na w/w wydzielony rachunekbankowy. Wpłaty pozostałych należności (https://gminaposwietne.pl/index.php/podstawowe-dane/) należy dokonywać na dotychczasowy rachunek bankowy tj. 92  9226  0005  0030  0588  2000  0500.

Ekonomia społeczna

Ekonomia społeczna to sfera aktywności obywatelskiej, która poprzez działalność ekonomiczną i działalność pożytku publicznego służy:

– integracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych marginalizacją społeczną,

– tworzeniu miejsc pracy,

– świadczeniu usług społecznych użyteczności publicznej (na rzecz interesu ogólnego),

   – rozwojowi lokalnemu.

Podmioty działające w sferze ekonomii społecznej przynależą do czterech grup:

  1. Przedsiębiorstwa społeczne
  2. Podmioty reintegracyjne – służą reintegracji społecznej i zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Należą do nich: Zakłady Aktywności Zawodowej, Warsztaty Terapii Zajęciowej, Centra Integracji Społecznej, Kluby Integracji Społecznej;
  3. Podmioty działające w sferze pożytku publicznego – prowadzą działalność ekonomiczną i zatrudniają pracowników, ale ich aktywność nie jest oparta na ryzyku ekonomicznym. To organizacje pozarządowe prowadzące działalność odpłatną i nieodpłatną pożytku publicznego; podmioty te mogą stać się przedsiębiorstwami społecznymi, o ile podejmą działalność gospodarczą w pewnym zakresie, podejmując również zobowiązania statutowe odnośnie do dystrybucji zysku;
  4. Podmioty sfery gospodarczej, które tworzone były w związku z realizacją celu społecznego, bądź dla których leżący we wspólnym interesie cel społeczny jest racją bytu działalności komercyjnej. Są to podmioty, które nie posiadają wszystkich cech przedsiębiorstwa społecznego. Grupę tę można podzielić na cztery podgrupy:
  5. organizacje pozarządowe prowadzące działalność gospodarczą, z której zyski wspierają realizację celów statutowych;
  6. zakłady aktywności zawodowej;
  7. spółdzielnie, których celem jest zatrudnienie;
  8. pozostałe spółdzielnie o charakterze konsumenckim i wzajemnościowym.

Zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej: http://mcps.com.pl
 [zakładka ekonomia społeczna http://mcps.com.pl/kategoria/ekonomia-spoleczna/wydarzenia/ ]
oraz profilu Facebook, na których dostępne są bieżące informacje na temat mazowieckiej ekonomii społecznej.

LISTA JEDNOSTEK NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA DOSTĘPNEGO DLA MIESZKAŃCÓW POWIATU WOŁOMIŃSKIEGO 2021

Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa zawiera dane jednostek nieodpłatnego poradnictwa uporządkowane według tematyki poradnictwa, w tym jednostek publicznych, jednostek niepublicznych działających na zlecenie oraz jednostek prowadzących działalność pożytku publicznego działających na zlecenie, którym powierzono zadania z zakresu poradnictwa specjalistycznego na podstawie odrębnych przepisów. Dane obejmują informacje o zakresie poradnictwa, kryteriach dostępu do usługi, nazwie jednostek, adresach i danych kontaktowych, w tym stronach internetowych i numerach telefonów, dniach i godzinach działalności oraz kryteria dostępu do usługi. Lista zawiera także wykaz krajowych infolinii tematycznych i innych form porad świadczonych za pośrednictwem komunikacji elektronicznej jako form poradnictwa również łatwo dostępnego dla mieszkańców powiatu – podane jako ostatnie w danej kategorii tematycznej.

SPECJALISTYCZNE PORADNICTWO RODZINNE 2021

Punkt specjalistycznego poradnictwa rodzinnego

zasięg działania punktu: gminy Kobyłka, Poświętne i Wołomin

prowadzący Punkt:  Fundacja Ogarnij Emocje z Wołomina

siedziba Punktu:       Wołomin, ul. Żelazna pawilon 1b (piętro)

telefon:                       795-990-820 czynny w dni powszednie w godzinach 11.00 – 18.00

e-mail:                         ogarnij-emocje@wp.pl bez ograniczeń czasowych

Dyspozytor pełni dyżur:     

środa                 15.00 20.00

czwartek            11.00 16.00

piątek                10.00 – 13.00

Zgłoszenia przyjmowane są:

Zakres oferowanych usług:

  • psychoterapia indywidualna i par
  • pomoc psychologiczna
  • konsultacje wychowawcze pedagoga
  • poradnictwo socjalne

Zasady przyjęcia:

Telefon bądź e-mail z określeniem problemu lub wskazaniem specjalisty.

Osobisty kontakt w czasie dyżuru dyspozytora.

Zasady dojazdu do klienta:

Należy podać informację o problemie i przyczynie braku możliwości dojazdu do punktu poradnictwa rodzinnego oraz podać dokładny adres, numeru telefonu oraz wskazać specjalistę, który ma się udać do uczestnika projektu.

Dopuszcza się wspieranie poradnictwem specjalistycznym Beneficjenta w formie on-line po uprzednim uzgodnieniu tele-wsparcia.

Wizyty w punktach specjalistycznego poradnictwa rodzinnego są bezpłatne.

W sprawie działalności punktów można kontaktować się z Wydziałem Spraw Obywatelskich

Starostwa Powiatowego w Wołominie telefon: 22 346-11-04, e-mail: wso@powiat-wolominski.pl.

Rolniku, spisz się i daj wygrać sobie, swojej gminie i polskiemu rolnictwu!

Spis rolny jest obowiązkiem i każdy użytkownik gospodarstwa rolnego MUSI się z niego wywiązać! Warto to zrobić tym bardziej, że przy okazji można wziąć udział w licznych konkursach spisowych z bardzo atrakcyjnymi nagrodami.

Pierwsza szansa na wygraną pojawia się po zakończeniu internetowego samospisu dostępnego na stronie https://spisrolny.gov.pl/. Gdy formularz spisowy zostanie wypełniony, aplikacja zapyta o chęć udziału w loterii. Jeśli rolnik się na to zdecyduje, otrzyma unikatowy kod potwierdzający samospis. Kod należy zarejestrować w trakcie trwania akcji (1.10.2020 – 22.11.2020 r.) na stronie loterii https://loteria.spisrolny.gov.pl/. Potem zostaje już tylko śledzić transmisje online w mediach społecznościowych GUS z losowań i liczyć na szczęśliwy traf!

Do rolników z terenu województwa mazowieckiego skierowana jest też akcja „Najszybsi w PSR każdego dnia”. Codziennie nagrodzonych zostanie 50 pierwszych osób, które W DNIU ZAKOŃCZENIA wypełniania formularza Powszechnego Spisu Rolnego PRZYŚLĄ JAK NAJSZYBCIEJ ZGŁOSZENIE do udziału w Akcji. Jest to niezwykle proste i szybkie. Wystarczy wpisać nr gospodarstwa z ankiety samospisu i adres do wysyłki nagrody na stronie: https://obserwujmazowsze.stat.gov.pl/najszybsi_psr Akcja będzie trwać od 10 listopada do końca miesiąca.

Dzięki spisowi rolnemu wygrywać mogą też mazowieckie gminy. W Konkursie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego gminy, które wykażą się najwyższym odsetkiem osób spisanych w samospisie internetowym, otrzymają atrakcyjne zestawy sprzętu informatycznego. Wojewódzkie Biuro Spisowe w Warszawie przekaże zwycięzcom również nagrody przeznaczone dla gminnych szkół i przedszkoli.

Zapraszamy też do konkursu otwartego dla każdego bez względu na wiek i miejsce zamieszkania – nie trzeba być rolnikiem, ani mieszkać na wsi. Wystarczy wziąć swój telefon, nagrać krótki, maksymalnie 1-minutowy film i odpowiedzieć na pytanie „Dlaczego liczy się rolnictwo?”. Najlepsza praca zostanie wyemitowana w TVP3 Warszawa, a jego twórca otrzyma atrakcyjne nagrody. Zgłoszenia będą przyjmowane do 15 listopada: https://warszawa.stat.gov.pl/edukacja-statystyczna/konkurs-filmowy-dlaczego-liczy-sie-rolnictwo/.

Skup chryzantem

Pomoc dla posiadacza chryzantem w pełnej fazie dojrzałości przeznaczonych do sprzedaży, którzy ponieśli straty w związku z ograniczeniami na rynku spowodowanymi epidemią COVID-19

Do dnia 06.11.2020 r. posiadacze chryzantem w pełnej fazie dojrzałości przeznaczonych do sprzedaży, którym zagraża utrata płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku spowodowanymi epidemią COVID-19, mogą składać wnioski o przyznanie pomocy finansowej.

Pomoc będzie udzielana posiadaczowi co najmniej:

  1. 50 sztuk chryzantem doniczkowych w fazie pełnej dojrzałości przeznaczonych do sprzedaży według stanu na dzień złożenia wniosku lub
  2. 200 sztuk chryzantem ciętych w fazie pełnej dojrzałości przeznaczonych do sprzedaży według stanu na dzień złożenia wniosku.

O pomoc może ubiegać się posiadacz chryzantem będący mikroprzedsiębiorstwem, małym albo średnim przedsiębiorstwem w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 702/2014 z dnia 25 czerwca 2014 r. uznającego niektóre kategorie pomocy w sektorach rolnym i leśnym oraz na obszarach wiejskich za zgodne z rynkiem wewnętrznym
w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE L 193 z 1.7.2014, str.1), któremu zagraża utrata płynności finansowej w związku
z ograniczeniami na rynku  spowodowanymi epidemią COVID-19.

Pomoc, przyznawana jest na podstawie prawidłowo wypełnionego i kompletnego wniosku posiadacza chryzantem, w którym zgłasza on Agencji liczbę posiadanych w dniu złożenia wniosku chryzantem doniczkowych lub ciętych w fazie pełnej dojrzałości, których nie sprzedał w związku z ograniczeniami na rynku rolnym spowodowanymi epidemią COVID-19.

W przypadku gdy posiadacz chryzantem nie posiada numeru identyfikacyjnego nadanego
w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności, wraz z wnioskiem o przyznanie pomocy składa wniosek o wpis do ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.

Wnioski należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na miejsce przechowywania zgłoszonych chryzantem, na formularzu udostępnionym przez Agencję:

Wzór wniosku w formacie PDF – otwórz Instrukcja wypełniania wniosku – otwórz

Wnioski będzie można przekazywać za pośrednictwem platformy ePUAP lub wysłać za pośrednictwem wyznaczonego operatora pocztowego (Poczta Polska) przesyłką rejestrowaną. Dokumenty można także dostarczyć do specjalnych wrzutni, które ustawione są w placówkach terenowych Agencji lub złożyć osobiście, o ile w danej jednostce istnieje taka możliwość.

W przypadku składania wniosku poprzez platformę ePUAP, wnioski należy składać poprzez skrzynkę podawczą Biura Powiatowego ARiMR właściwego ze względu na miejsce przechowywania zgłoszonych chryzantem.

Za datę złożenia wniosku będzie uważana data jego nadania, w przypadku przesłania go za pomocą platformy ePUAP i za pomocą wyznaczonego operatora pocztowego, a w przypadku umieszczenia wniosku we wrzutni lub złożenia go w kancelarii Biura Powiatowego, data umieszczenia we wrzutni lub odpowiednio złożenia w kancelarii.

Agencja ogłasza na swojej stronie internetowej informację o możliwości odbioru chryzantem przez organizacje pozarządowe, jednostki samorządu terytorialnego lub inne instytucje publiczne. Mogą one zgłosić do dnia 12.11.2020 r. do kierownika biura powiatowego Agencji właściwego ze względu na miejsce preferowanego odbioru chryzantem, na formularzu udostępnionym przez Agencję zamiar odbioru chryzantem, wskazując w nim liczbę chryzantem, z wyszczególnieniem liczby chryzantem doniczkowych i ciętych.

Kierownik biura powiatowego Agencji, po otrzymaniu zgłoszenia, wskazuje miejsce odbioru chryzantem oraz informuje posiadacza chryzantem o zamiarze odbioru jego chryzantem przez organizację pozarządową, jednostkę samorządu terytorialnego lub inną instytucję publiczną.

Przy przekazywaniu chryzantem posiadacz chryzantem odbiera na piśmie lub w formie dokumentu elektronicznego (w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r.
o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne) potwierdzenie odbioru chryzantem, z wyszczególnieniem liczby chryzantem doniczkowych i ciętych, odebranych przez ww. podmioty i instytucje.

Chryzantemy nieodebrane w terminie do dnia 16 listopada 2020 r. przez organizacje pozarządowe, jednostki samorządu terytorialnego lub inne instytucje publiczne posiadacz oddaje niezwłocznie jako bioodpady podmiotowi zajmującemu się, zgodnie z przepisami
o odpadach, zbieraniem lub przetwarzaniem odpadów lub podmiotowi wskazanemu przez Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa na jego stronie internetowej, odbierając od tych podmiotów na piśmie lub w formie dokumentu elektronicznego
(w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne) potwierdzenie liczby chryzantem,
z wyszczególnieniem liczby chryzantem doniczkowych i ciętych, odebranych jako bioodpady.

Posiadacz chryzantem składa do kierownika biura powiatowego Agencji w terminie do dnia 30 listopada 2020 r., ww. potwierdzenia odbioru liczby chryzantem.

Pomoc dla posiadacza chryzantem ustala się w wysokości iloczynu liczby oddanych chryzantem (na podstawie ww. potwierdzeń odbioru) oraz stawki pomocy.

Stawka pomocy wynosi w przypadku:

  • chryzantemy doniczkowej – 20 zł za sztukę;
  • chryzantemy ciętej – 3 zł za sztukę.


Pomoc zostanie wypłacona pomoc w terminie do dnia 31.12.2020 r.

Dla posiadaczy chryzantem prowadzących:

  • pozarolniczą działalność gospodarczą pomoc będzie miała charakter pomocy de minimis, udzielanej zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu
    o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis.
  • rolniczą działalność gospodarczą (producenci rolni) pomoc będzie miała charakter pomocy publicznej i będzie mogła być udzielana od dnia ogłoszenia pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej o zgodności ze wspólnym rynkiem pomocy publicznej określonej w § 13za rozporządzenia.

Podstawa prawna: § 13za rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r.
w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 187, z późn. zm.) – zmiana opublikowana w dniu 2 listopada 2020 r., w Dz. U. pod pozycją 1932.

Więcej informacji: w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i w oddziałach regionalnych ARiMR oraz pod numerem bezpłatnej infolinii – tel. 800-38-00-84.

Przerwa w dostawie wody

„W związku z rozbudową sieci wodociągowej w Gminie w dniu 14 września br. w godzinach od 16.00 do 18.00 nastąpi przerwa w dostawie wody dla miejscowości: Wola Cygowska, Helenów, Poświętne, Choiny, Cygów, Jadwiniew. Za niedogodności serdecznie przepraszamy.”

INFORMACJA O KONSULTACJACH Z MIESZKAŃCAMI GMINY POŚWIĘTNE

Na podstawie Zarządzenia nr 38/2020 Wójta Gminy Poświętne z dnia 6 lipca 2020r. informuję o przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami Gminy Poświętne.

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Statutów Sołectw Gminy Poświętne zostanie wyłożony do publicznego wglądu w Biurze Rady Gminy (Urząd Gminy w Poświętnem, pok. 28) oraz u sołtysów Sołectw Gminy Poświętne. Dostępny będzie również w Biuletynie Informacji publicznej Urzędu Gminy Poświętne pod adresem: https://poswietne.bip-e.pl/pos/proiekty-dokumentow-do.

Konsultacje będą przeprowadzone w terminie od dnia 17 lipca 2020r. do dnia 06 sierpnia 2020r. Opinie do projektu uchwały według załączonego formularza należy składać pisemnie w Biurze Rady Gminy w godzinach pracy urzędu lub przesyłać za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Gminy w Poświętnem, ul. Krótka 1, 05- 326 Poświętne, a także poczty elektronicznej na adres: rada@ugposwietne.pl.

Zarząd Województwa Mazowieckiego zaprasza do współtworzenia Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2021 rok

Zarząd Województwa Mazowieckiego zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do udziału w pracach nad przygotowaniem projektu Rocznego programu współpracy Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi na 2021 rok, najważniejszego dokumentu wpływającego na zakres współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego z sektorem pozarządowym. Uwagi i propozycje do projektu można składać od 3 do 17 lipca br.