Specjalne wyjazdowe punkty szczepień
dotrą do pacjentów, którzy ze względu na stan zdrowia nie mogą przyjąć
szczepionki w punkcie stacjonarnym
Pacjent potrzebuje szczepienia w domu?
Powinien skontaktować się ze swoim POZ
Aby skorzystać z wyjazdowego punktu
szczepień wystarczy zadzwonić do swojej poradni POZ. Lekarze rodzinni lub
pielęgniarki opieki długoterminowej najlepiej znają swoich pacjentów, dlatego
najszybciej potwierdzą, że konkretna osoba z ich listy potrzebuje szczepienia w
domu, ze względów zdrowotnych.
Oznacza to, że na wizytę wyjazdowego
punktu szczepień nie ma rejestracji przez internet lub telefonicznie, np. przez
infolinię 989.
Należy się skontaktować z własną
poradnią POZ. Lekarz POZ potwierdzi,
że pacjent może skorzystać ze szczepienia w domu.
Szczepienie pacjentów w domu – krok po
kroku
1. Poradnia POZ przyjmuje zgłoszenie
pacjenta lub jego opiekuna do wyjazdowego punktu szczepień i sprawdza, czy
pacjent należy do tego POZ, tzn. jest na aktywnej liście poradni.
2. Poradnia POZ sprawdza, czy pacjent ma
skierowanie na szczepienie. Jeśli nie, a pacjent jest w grupie aktualnie
szczepionej, wtedy lekarz POZ w oparciu o dokumentację medyczną i
przeprowadzony wywiad wystawia skierowanie na szczepienie przez wyjazdowy
zespół; odnotowuje to w dokumentacji medycznej i przekazuje odpowiednią
informację do wyjazdowego punktu szczepień.
3. Lekarz POZ może też przekazać
informację o pozytywnej kwalifikacji do szczepienia w miejscu zamieszkania
bezpośrednio pacjentowi lub jego opiekunowi, który następnie kontaktuje się z
najbliższym wyjazdowym punktem szczepień.
4. Wyjazdowy punkt szczepień rejestruje
pacjenta na szczepienie, ustala termin szczepienia i informuje o tym pacjenta
lub jego opiekuna.
5. O zakwalifikowaniu do szczepienia
decyduje lekarz wyjazdowego punktu szczepień. Jeśli pacjent pozytywnie
przejdzie kwalifikację, zostaje szczepiony pierwszą dawką preparatu. W dniu
szczepienia ustalana jest również data drugiej dawki podania szczepionki.
Procedura szczepienia wyjazdowego jest
podobna jak w przypadku szczepienia w punkcie stacjonarnym. Zespół wyjazdowy
przynajmniej 15 minut po szczepieniu obserwuje pacjenta pod kątem wystąpienia
niepożądanych odczynów poszczepiennych. Jeśli takie wystąpią, zespół wyjazdowy
jest przygotowany, aby pomóc pacjentowi w domu.
Identyczne wymogi dla stacjonarnych i
wyjazdowych punktów szczepień
Wyjazdowy punkt szczepień musi spełniać wszystkie warunki wymagane przez NFZ w
naborze stacjonarnych punktów szczepiących. Dotyczy to kadry i wyposażenia,
które zapewniają bezpieczeństwo pacjentowi i profesjonalne przygotowanie do
szczepienia w warunkach domowych.
Dla pacjenta
szczepienie w domu jest bezpłatne!!!
Wyjazdowe punkty szczepień dla
mieszkańców powiatu wołomińskiego:
Nowodworskie Centrum Medyczne
Grupa powiatów : grodziski, legionowski,
nowodworski, otwocki, piaseczyński, pruszkowski, sochaczewski, warszawski
zachodni, wołomiński, żyrardowski
Tel. 22 775 47 40 05-100
Nowy Dwór Mazowiecki, ul. Miodowa 2
CORTEN MEDIC TOMASZ SIKORA
Grupa powiatów : grodziski, legionowski, nowodworski, otwocki, piaseczyński, pruszkowski, sochaczewski, warszawski zachodni, wołomiński, żyrardowski
Tel. 22 602 09 97 05-822 Milanówek, ul. Szkolna 6
ZOZ Szpitala Powiatowego w Sochaczewie
Grupa powiatów : grodziski, legionowski, nowodworski, otwocki, piaseczyński, pruszkowski, sochaczewski, warszawski zachodni, wołomiński, żyrardowski
Tel. 46 864 95 52 96-500 Sochaczew, ul. Batalionów Chłopskich 3/7