Komunikat Urzędu Marszałkowskiego

Konkursu Mazowiecki Lider Cyfryzacji edycja 2025

Konkursu Mazowiecki Lider Cyfryzacji edycja 2025

Województwo Mazowieckie po raz ósmy organizuje Konkurs „Mazowiecki lider cyfryzacji” i zaprasza do aktywnego udziału w edycji 2025. Konkurs pełni ważną rolę w rozpowszechnianiu i promowaniu cyfrowych rozwiązań oraz zastosowaniu najnowszych technologii w naszym regionie.

W ramach bieżącej edycji, a także z uwagi na duże zainteresowanie zeszłorocznym konkursem Zarząd Województwa Mazowieckiego zdecydował aby skierować konkurs do wszystkich placówek oświatowych w regionie.

Niezmiennie założeniem konkursu pozostaje wyróżnienie jednostek, których dorobek i aktywność w zakresie transformacji cyfrowej są szczególnie cenne w obszarze zastosowań nowoczesnych technologii cyfrowych i systemów informacyjno-komunikacyjnych dla celów społecznych. Konkurs wspiera ukazanie opinii publicznej kluczowej roli wdrażanych narzędzi i rozwiązań informatycznych oraz promowanie działań z zakresu cyfryzacji.

Głównymi założeniami konkursu są:

  1. wyłonienie liderów cyfryzacji – szkół i placówek wdrażających w danym okresie najbardziej wartościowe społecznie rozwiązania cyfrowe, w kluczowych obszarach edukacji;
  2. ukazanie działań, z zakresu cyfryzacji, które przyczyniły się do zwiększenia komfortu uczniów oraz personelu danej placówki, np. poprzez automatyzację wybranych czynności, usprawnienie administracji, zapewnienie zwiększonego dostępu do usług, itp.;
  3. zaprezentowanie innowacyjnych i inspirujących pomysłów oraz projektów unikalnych dla danej placówki lub nowatorskiego wykorzystania już dostępnych technologii.

W tegorocznej edycji konkursu wyodrębniono dwie kategorie, o podstawowym znaczeniu społecznym:

  1. Kategoria 1 – Cyfrowa Szkoła Podstawowa;
  2. Kategoria 2 – Cyfrowa Szkoła Ponadpodstawowa.

Dla laureatów każdej z kategorii przewidziano nagrody finansowe w wysokości:

  1. I miejsce – 50 000 zł brutto;
  2. II miejsce – 25 000 zł brutto;
  3. III miejsce – 10 000 zł brutto.

Wszelkie informacje, w tym regulamin konkursu, zasady zgłoszenia dostępne są pod linkiem: https://cyfryzacja.mazovia.pl/mazowiecki-lider-cyfryzacji.html

IV edycja konkursu Renowacja Roku Zabytków Mazowsza

IV edycja konkursu Renowacja Roku Zabytków Mazowsza

Samorząd Województwa Mazowieckiego serdecznie zaprasza właścicieli zabytków z obszaru województwa mazowieckiego, do zapoznania się z zasadami IV edycji konkursu „Renowacja Roku Zabytków Mazowsza”. Tytuł renowacji roku mogą otrzymać zabytki w dwóch kategoriach: obiektów wpisanych do rejestru zabytków i obiektów figurujących w gminnej ewidencji zabytków.
Nabór zgłoszeń trwa do 31 lipca. 

Wszelkie informacje, regulamin i formularz zgłoszeniowy są dostępne na stronie:

https://mazovia.pl/pl/konkursy/renowacja-roku-zabytkow-mazowsza-3.html

XVII edycja konkursu fotograficznego „Mazowsze bliskie sercu”

Już po raz siedemnasty fotografowie-amatorzy staną w szranki konkursu fotograficznego „Mazowsze bliskie sercu”, organizowanego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego.

Pragniemy zaprosić uczestników konkursu do podróży po naszym regionie, zwiedzania niezwykłych miejsc, tajemniczych zakątków, które warto uwiecznić na fotografii.

Tematem tegorocznej edycji konkursu jest „Cztery pory Mazowsza”.

Konkurs będzie przeprowadzony w następujących kategoriach:

  • wiosna;
  • lato;                                                                                                                                                                                                                                                                                       
  • jesień;
  • zima.

Co zrobić, aby wygrać w konkursie?

Wystarczy zrobić zdjęcie nawiązujące do tematu konkursu „Cztery pory Mazowsza” w jednej z kategorii konkursowych. Będziemy zwracać uwagę na treść oraz jakość nadesłanych zdjęć. Prace konkursowe oceni Jury Konkursu.

Kto może wziąć udział w konkursie?

Wszyscy fotografowie amatorzy.

Z udziału w konkursie wyłącza się:

– osoby zajmujące się zawodowo fotografią;

– absolwentów uczelni plastycznych i filmowych z tytułem magistra bądź licencjata albo tytułem równorzędnym, potwierdzającym wykształcenie wyższe na tym samym poziomie, a także nauczyciele akademiccy takich uczelni;

– osoby, które w ciągu ostatnich dwóch lat zdobyły nagrodę w konkursie lub brały udział w warsztatach organizowanych w ramach konkursu;

– pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie.

 

Jak wziąć udział w konkursie?

Każdy z uczestników może zgłosić do konkursu jedno zdjęcie. E-maile z załączonymi plikami (skanem formularza zgłoszeniowego i zdjęciami) prosimy przesyłać do 31 maja 2023 r. na adres: konkurs.fotograficzny@mazovia.pl.

Jeśli masz mniej niż 18 lat – poproś rodziców o zgodę i wypełnijcie wspólnie odpowiedni formularz zgłoszeniowy.

Jakie zdjęcia należy przesyłać na konkurs?

Fotografie zgłaszane do konkursu powinny nawiązywać do tematu konkursu i odpowiadać jednej z czterech kategorii konkursu!

Z ilu etapów składa się konkurs?

Tegoroczna edycja konkursu przeprowadzona będzie jednoetapowo. Spośród prac wykonanych i nadesłanych przez uczestników, Jury oceni i wybierze do 16 zwycięskich fotografii. Dodatkowo zwycięskie fotografie wezmą udział w głosowaniu internautów, w trakcie którego internauci wybiorą laureata konkursu publiczności.

 

Jakie nagrody można wygrać?

Laureaci konkursu otrzymają następujące nagrody:

I nagroda – w wysokości 2 000,00 zł – dla każdej z kategorii konkursowych;

II nagroda – w wysokości 1 500,00 zł – dla każdej z kategorii konkursowych;

III nagroda – w wysokości 1 000,00 zł – dla każdej z kategorii konkursowych;

Do trzech wyróżnień – po 800 zł każde;

Nagroda publiczności – internautów – w wysokości 1 000,00 zł.

Dodatkowo dla laureatów konkursu Samorząd Województwa Mazowieckiego wspólnie z Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie zorganizuje weekendowe warsztaty fotograficzne. Warsztaty odbędą się do końca 2023 r. Forma organizacji warsztatów (wyjazdowe lub on-line) będzie uzależniona od sytuacji i obostrzeń związanych z pandemią Covid-19 w kraju.

Co to jest nagroda publiczności?

Zwycięskie zdjęcia wezmą udział w głosowaniu internautów, w trakcie którego internauci wybiorą zwycięzcę konkursu publiczności. Głosowanie odbędzie się na stronie www.facebook.com/Mazowsze.serce.Polski . Uczestnik konkursu, którego zdjęcie zdobędzie najwięcej głosów (like’ów) otrzyma nagrodę publiczności.

Gdzie można uzyskać dodatkowe informacje?

Formularze, które uczestnicy mają wypełnić, zeskanować i przesłać, będą dostępne wraz z regulaminem konkursu na stronie: http://www.mazovia.pl w zakładce konkursy-szkolenia/konkursy-fotograficzne/.

Wszelkie informacje o konkursie można otrzymać pod nr tel. (22) 59 79 616 i (22) 59 79 532 (pn. – pt. godz. 9 – 15) lub wysyłając pytania na adres e-mail: konkurs.fotograficzny@mazovia.pl .

W stworzeniu wymarzonej kompozycji fotograficznej  pomogą filmy edukacyjne, które będą pojawiały się na naszym FB – MazowszeSercePolski.

Na zgłoszenia czekamy do 31 maja 2023 r.