„Zdobywamy wiedzę i umiejętności – inwestujemy w przyszłość”
„Zdobywamy wiedzę i umiejętności – inwestujemy w przyszłość”
projekt realizowany w ramach
Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027
Priorytetu VII Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu
Działania 7.2 Wzmocnienie kompetencji uczniów
Głównym celem projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych oraz rozwój kompetencji kluczowych i podniesienie umiejętności podstawowych, przekrojowych i zawodowych (niezbędnych na rynku pracy) u 157 uczniów (77 dz; 80 ch), uczęszczających do 2 szkół podstawowych (Szkoły Podstawowej w Nowych Ręczajach oraz do Szkoły Podstawowej w Międzylesiu) w Gminie Poświętne, w woj. mazowieckim, poprzez realizację dodatkowych zajęć rozwijających umiejętności kluczowe i zainteresowania uczniów oraz zajęć dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym ucz. z niepełnosprawnościami); wzrost kompetencji 46 nauczycieli (40K; 6M) tych szkół oraz wyposażenie szkół w nowoczesny sprzęt ICT, w okresie od 01.09.2024 do 30.06.2025.
Okres realizacji projektu od 01.09.2024 r. do 30.06.2025 r.
W ramach projektu realizowane będą działania skierowane do uczniów i uczennic w postaci zajęć pozalekcyjnych oraz działania skierowane do nauczycieli i nauczycielek w postaci szkoleń.
Dla uczniów i uczennic przewidziano zakres wsparcia w postaci następujących zajęć:
- Zajęcia dodatkowe rozwijające umiejętności podstawowe uczniów:
- Warsztaty kreatywne – rozumienie i tworzenie informacji w językach obcych
- Zajęcia rozwijające rozumowanie matematyczne z modułem ekologiczno-przyrodniczym
- Gry logiczno-matematyczne oraz rozumienie i tworzenie informacji
- Zajęcia dodatkowe rozwijające umiejętności przekrojowe uczennic i uczniów. Doradztwo edukacyjno-zawodowe:
- Kreatywność w programowaniu i robotyce
- Innowacyjna przedsiębiorczość
- Warsztaty krytycznego myślenia, współpracy, technik uczenia się
i cyberbezpieczeństwa - Doradztwo edukacyjno-zawodowe
- Zajęcia specjalistyczne skierowane do uczniów/nic ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym do uczniów/nic z niepełnosprawnościami:
- Terapia wyrównawcza – uczniowie/nice z SPE,
- Warsztaty stymulowania reakcji adaptacyjnych u ucz. z zaburzeniami przetwarzania bodźców – uczniowie/nice z SPE – zajęcia indywidualne,
- Zajęcia z balbutologopedii – uczniowie/nice z SPE – zajęcia grupowe i indywidualne,
- Zajęcia z kinezyterapii – uczniowie/nice z SPE,
- Terapia wyrównawcza – uczniowie/nice z niepełnosprawnościami – zajęcia indywidualne,
- Warsztaty stymulowania reakcji adaptacyjnych u ucz. z zaburzeniami przetwarzania bodźców – uczniowie/nice z niepełnosprawnościami – zajęcia indywidualne,
- Zajęcia z balbutologopedii – uczniowie/nice z niepełnosprawnościami – zajęcia indywidualne,
- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne– uczniowie/nice z niepełnosprawnościami – zajęcia indywidualne.
Dla nauczycieli i nauczycielek przewidziano zakres wsparcia w postaci następujących szkoleń:
- .
Uczniowie/uczennice oraz nauczyciele/nauczycielki zainteresowani udziałem w projekcie muszą spełnić kryteria kwalifikowalności, uprawniające do udziału w nim zgodnie z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Zdobywamy wiedzę i umiejętności – inwestujemy w przyszłość”.
Osoby zainteresowane uczestnictwem w zajęciach/szkoleniach proszone są o wypełnienie „Ankiety rekrutacyjnej” oraz złożenie jej wraz z niezbędnymi załącznikami w punktach informacyjno-rekrutacyjnych w szkołach:
Szkole Podstawowej im. Wojska Polskiego w Nowych Ręczajach,
należącej do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Nowych Ręczajach,
Nowe Ręczaje 20a, 05-326 Poświętne
Szkole Podstawowej w Międzylesiu,
należącej do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Międzylesiu,
Międzyleś 12a, 05-326 Poświętne.
Projekt realizowany jest przez firmę:
w partnerstwie z:
Gminą Poświętne, ul. Krótka 1, 05-326 Poświętne.
Wartość projektu: 562 255,00 zł.
Wartość dofinansowania ze środków europejskich: 281 127,50 zł.
Wartość dotacji celowej z budżetu krajowego: 84 332,50 zł.
Wartość wkładu własnego: 196 795,00 zł.
Projekt realizowany jest zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, zasadami zawartymi w Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych, zasadami zawartymi w Karcie Praw Podstawowych Unii Europejskiej, zasadą zrównoważonego rozwoju, w tym z zasadą „nie czyń poważnych szkód” (Do No Significant Harm)