„Zdobywamy wiedzę i umiejętności dla lepszej przyszłości”

„Zdobywamy wiedzę i umiejętności dla lepszej przyszłości”

FEMA.07.02-IP.01-01B7/23

projekt realizowany w ramach
Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027

Priorytetu VII Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu

Działania 7.2 Wzmocnienie kompetencji uczniów

Głównym celem projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych oraz rozwój
kompetencji kluczowych i podniesienie umiejętności podstawowych, przekrojowych i zawodowych (niezbędnych na rynku pracy) u 183 uczniów (107 dziewcząt; 76 chłopców), uczęszczających do Szkoły Podstawowej (w ZSP w Poświętnem) w woj. mazowieckim, w Gminie Poświętne, poprzez realizację dodatkowych zajęć rozwijających umiejętności kluczowe i zainteresowania uczniów oraz zajęć dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym ucz. z niepełnosprawnościami); wzrost kompetencji 34 nauczycieli (30K; 4M) tej szkoły oraz wyposażenie szkoły w nowoczesny sprzęt ICT, w okresie od 01.09.2024 do 30.06.2025.

Okres realizacji projektu od 01.09.2024 r. do 30.06.2025 r.

W ramach projektu realizowane będą działania skierowane do uczniów i uczennic w postaci zajęć pozalekcyjnych oraz działania skierowane do nauczycieli i nauczycielek w postaci szkoleń.

Dla uczniów i uczennic przewidziano zakres wsparcia w postaci następujących zajęć:

  • Zajęcia rozwijające umiejętności podstawowe uczniów:
  • Warsztaty kreatywne – rozumienie i tworzenie informacji w językach obcych
  • Zajęcia rozwijające rozumowanie matematyczne z modułem ekologiczno-przyrodniczym
  • Gry logiczno-matematyczne oraz rozumienie i tworzenie informacji
  • Zajęcia rozwijające umiejętności przekrojowe uczniów. Doradztwo edukacyjno-zawodowe:
  • Kreatywność w programowaniu i robotyce
  • Innowacyjna przedsiębiorczość
  • Warsztaty krytycznego myślenia, współpracy, technik uczenia się
    i cyberbezpieczeństwa
  • Doradztwo edukacyjno-zawodowe
  • Warsztaty stymulowania reakcji adaptacyjnych u ucz. z zaburzeniami przetwarzania bodźców – uczniowie/nice z SPE
  • Zajęcia z balbutologopedia – uczniowie/nice z SPE
  • Zajęcia z kinezyterapii – uczniowie/nice z SPE
  • Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne – uczniowie/nice z SPE – zajęcia indywidualne

Dla nauczycieli i nauczycielek przewidziano zakres wsparcia w postaci następujących szkoleń:

  • Wykorzystanie metod eksperymentu w edukacji, w celu podnoszenia jakości nauczania przedmiotów ścisłych oraz zwiększania u uczniów świadomości ekologicznej
  • Przygotowanie do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym zagadnienia edukacji włączającej
  • Realizacja zajęć metodą projektu
  • Metody zapamiętywania, koncentracji i techniki efektywnego uczenia się 
  • Współpraca z rodzicami (w tym radzenie sobie w sytuacjach trudnych)
  • Szkolenie z zakresu tematyki doradztwa zawodowego
  • Montessori w praktyce
  • Innowacje w szkole a metodyka pracy

Uczniowie/uczennice oraz nauczyciele/nauczycielki zainteresowani udziałem w projekcie muszą spełnić kryteria kwalifikowalności, uprawniające do udziału w nim zgodnie z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Zdobywamy wiedzę i umiejętności dla lepszej przyszłości”.

Osoby zainteresowane uczestnictwem w zajęciach/szkoleniach proszone są o wypełnienie „Ankiety rekrutacyjnej” oraz złożenie jej wraz z niezbędnymi załącznikami w punkcie informacyjno-rekrutacyjnym w

Szkole Podstawowej w Poświętnem

należącej do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Poświętnem

Cygów, ul. Szkolna 20

Projekt realizowany jest przez firmę:

Witold Szaszkiewicz Centrum Edukacyjne IDEA z siedzibą w Krakowie,
ul. Królowej Jadwigi 97, 30-209 Kraków
,

w partnerstwie z:

Gminą Poświętne, ul. Krótka 1, 05-326 Poświętne.

Wartość projektu: 617 992,50 zł.

Wartość dofinansowania ze środków europejskich: 308 996,25 zł.

Wartość dotacji celowej z budżetu krajowego: 92 696,25 zł.

Wartość wkładu własnego: 216 300,00 zł.

Projekt realizowany jest zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, zasadami zawartymi w Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych, zasadami zawartymi w Karcie Praw Podstawowych Unii Europejskiej, zasadą zrównoważonego rozwoju, w tym z zasadą „nie czyń poważnych szkód” (Do No Significant Harm)