Zgłoszenie wypadku do KRUS
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego apeluje o jak najszybsze zgłaszanie wypadku przy pracy rolniczej do Placówki Terenowej, w której poszkodowany podlega ubezpieczeniu ( bez zbędnej zwłoki, najlepiej do 14 dni)
Zgłoszenia można dokonać:
- osobiście w siedzibach jednostek KRUS;
- telefonicznie;
- pocztą tradycyjną;
- pocztą elektroniczną
- poprzez platformę e-PUAP.
UWAGA! Nieuzasadnione, późne zgłoszenie wypadku przy jednoczesnym braku możliwości ustalenia okoliczności jego zaistnienia, mogą skutkować odmową prawa do jednorazowego odszkodowania z tytułu uszczerbku na zdrowiu lub śmierci wskutek wypadku. |
PAMIĘTAJMY!
Osoba poszkodowana lub inna zgłaszająca wypadek powinna w szczególności:
- zabezpieczyć w miarę możliwości miejsce i przedmioty związane z wypadkiem;
- udostępnić pracownikowi KRUS miejsce wypadku i przedmioty z nim związane;
- wskazać świadków wypadku;
- zgromadzić i dostarczyć posiadaną dokumentację leczenia;
- udzielić pełnej informacji i wszechstronnej pomocy pracownikowi KRUS upoważnionemu do prowadzenia postępowania dowodowego w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku.