Zgłoszenie wypadku do KRUS

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego apeluje o jak najszybsze    zgłaszanie wypadku przy pracy rolniczej do Placówki Terenowej, w której poszkodowany podlega ubezpieczeniu ( bez zbędnej zwłoki, najlepiej do 14 dni)

Zgłoszenia można dokonać:                                                                                     

  • osobiście w siedzibach jednostek KRUS;                                                      
  • telefonicznie; 
  • pocztą tradycyjną; 
  • pocztą elektroniczną
  • poprzez platformę e-PUAP.
UWAGA!
Nieuzasadnione, późne zgłoszenie wypadku przy jednoczesnym braku możliwości ustalenia okoliczności jego zaistnienia, mogą skutkować odmową prawa do jednorazowego odszkodowania z tytułu uszczerbku na zdrowiu lub śmierci wskutek wypadku.

PAMIĘTAJMY!

Osoba poszkodowana lub inna zgłaszająca wypadek powinna w szczególności:

  • zabezpieczyć w miarę możliwości miejsce i przedmioty związane z wypadkiem;
  • udostępnić pracownikowi KRUS miejsce wypadku i przedmioty z nim związane;
  • wskazać świadków wypadku;
  • zgromadzić i dostarczyć posiadaną dokumentację leczenia;
  • udzielić pełnej informacji i wszechstronnej pomocy pracownikowi KRUS upoważnionemu do prowadzenia postępowania dowodowego w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku.